بازگشت فراری به صدر در روز پایانی تست خرز

در این روز کیمی رایکونن از تیم فراری با ثبت سریعدترین زمان برای سومین بار فراری را در صدر جدول زمانی قرار داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تست خرز، نخستین تست پیش فصل مسابقات فرمول یک با برگزاری روز چهارم و آخر آن به پایان رسید.در این روز کیمی رایکونن از تیم فراری با ثبت سریعدترین زمان برای سومین بار فراری را در صدر جدول زمانی قرار داد.

رایکونن در حالی که در اکثر ساعات این روز بر تایرهای مدیوم و هارد قرار داشت در اواخر این روز با سوار کردن تایرهای سریع تر سافت با ثبت زمان ۱:۲۰٫۸۱۴ ثانیه و  با اختلاف ۱۱۲ هزارم ثانیه جلو تر از مارکوس اریکسون از تیم سائوبر، دیگر تیم استفاده کننده از موتورهای فراری در صدر قرار گیرد.

این سریع ترین زمان ثبت شده طی چهار روز برگزاری این تست بود.هم تیمی او سباسیتن وتل در روز دوم در حالی که بر تایر مدیوم قرار داشت با ۱۴۳ هزارم ثانیه اختلاف دومین زمان سریع تست خرز را از آن خود کرد.

لوئیس همیلتون با اختلاف بیش از ۱٫۳ ثانیه نسبت به صدر در جایگاه سوم قرار گرفت.او در اواسط این روز با اسپینی که داشت مجبور به ترک پیست شد.اما این توقف زمان زیادی طول نکشید و او بار دیگر به پیست بازگشت و در کل با طی ۱۱۶ دور بار دیگر مرسدس را در صدر جدول تعداد دور های ثبت شده قرار داد.

تیم های سائوبر و فراری به ترتیب با ثبت ۱۱۱ و ۱۰۸ دور در رده های بعدی قرار گرفتند.مرسدس در کل در طول این ۴ روز موفق شد ۵۱۷ دور را ثبت کند و آمادگی خود را در این زمینه به رخ درگیران بکاشد.

بر خلاف آن ها تیم های مکلارن و ردبول در این روز همانند روزهای گذشته با مشکل فنی مواجه شدند و زمان زیادی را از دست دادند.

مشکلات پیش آمده برای موتور رنو بار دیگر گریبان ردبول را گرفت و آن ها را از ثبت دورهای کافی باز داشت.ردبول در این روز با مشکل در سیستم بازیافت انرژی (ERS) پیشرانه رنو مواجه شد و در کل موفق به ثبت ۶۳ دور شد.

تیم مکلارن نیز در حالی که بیشترین مسافت چهار روز خود را با طی ۳۵ دور پیمود، در اواخر این مرحله با مشکلی در پمپ سوخت موتور هوندا مواجه شد و تست خرز را تنها با ثبت ۷۹ دور به پایان رساند.

نکته مثبت برای مکلارن در تست خرز این بود که موتور هوندا تنها دچار مشکلات فنی کوچکی شد و نشانی از مشکل گرم شدن بیش از حد پیشرانه هوندا که باعث تغییر در طراحی خودرو خواهد شد را به چشم ندیدند.

مرحله دوم تست های زمستانی مسابقات فرمول یک فصل ۲۰۱۵ دو هفته دیگر در پیست کاتالونیای بارسلونا و طی ۴ روز برگزار خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار